Behandeling bij Paarden

Buigt uw paard moeilijker in, loopt hij kreupel of struikelt uw paard vaak? Dan kan fysiotherapie een aanvulling zijn om het welzijn van uw paard te verbeteren.

Aan de hand van een vraaggesprek wordt de klacht van het paard onderzocht. Vervolgens voeren wij een uitgebreid onderzoek uit waarbij het paard eerst aan de hand wordt beoordeeld.

Vervolgens onderzoeken wij het gehele paard op pijn, zwelling, warmte en stijfheid in spieren en gewrichten , banden en pezen. Indien van toepassing vind er nog een beoordeling van het paard onder het zadel plaats.

Veel voorkomende aandoeningen die wij vaak tegenkomen in onze praktijk:

• Wervelkolom problematiek – hals, rug of bekken problemen zoals kissing spines

• Peesblessures

• Spierproblematiek aan de hand van overbelasting, blessure of trauma

• Gewrichtsproblematiek – slijtage (artrose) of ontsteking van het gewricht (artritis)

• Neurologische aandoeningen zoals Ataxie

• Ouderdomsklachten

Aan de hand van het onderzoek wordt een behandelplan opgesteld, hierin maak ik gebruik van de volgende behandelmethoden:

• Massagetherapie

• Mobilisaties

• Voorlichting en advies

• Oefentherapie en training

Het is ook mogelijk uw paard preventief te laten onderzoeken en behandelen.

Locatie:
We behandelen paarden het liefst op de stal waar het paard normaal gesproken ook staat. De voorrijkosten zijn inbegrepen in onderstaande tarief met een maximum afstand van 20 kilometer vanaf Silvolde. Hierboven rekening we een kleine vergoeding die vooraf wordt afgestemd.

Tarieven per Januari 2023:

Intake paard (duurt ca. 1.5 uur )                    EUR 75,-

Vervolg behandeling (duurt ca. 1 uur)           EUR 65,-

Verzekering:
Er zijn diverse verzekeringen voor dieren die dierenfysiotherapie vergoedingen aanbieden, indien u gebruik wilt maken van uw verzekering vermeld dit aub voorafgaand aan de behandeling zodat we de juiste gegevens kunnen doorgeven.

Elia Fotografie-6498.jpg